نظم ریاضی حاکم بر قرآن
لینکستان
درباره ما

سایت تخصصی گوگل ایرانی معروف ترین سایت پارسی زبانان
محمدرضا جعفری
به وبلاگ من خوش آمدید
ایمیل :


ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز :
بازدید دیروز :
بازدید هفته :
بازدید ماه :
بازدید کل :
تعداد مطالب : 216
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1

چاپ این صفحه



 
نظم ریاضی حاکم بر قرآن


قرآن تنها معجزه‌ی پیامبر اسلام(ص) نبوده٬ بلکه پیامبر معجزات فراوانی داشته‌اند که در کتاب‌های شیعه و سنی به آن‌ها اشاره شده است، ولی قرآن معجزه‌ی جاوید و منحصر به فرد پیامبر٬ عظمتی فراتر از تمامی معجزات دارد.

برخی از نویسندگان و صاحب نظران در چند دهه اخیر٬ بُعد دیگری برای اعجاز قرآن بیان کرده‌اند که همان اعجاز عددی قرآن است. بر اساس این ادعا یک نظم ریاضی بر قرآن حاکم است٬ اما تا چند سال اخیر این راز علمی پنهان مانده بود و با ظهور کامپیوتر ‌هایی که می‌توانند حساب‌های بسیار زیادی را در مدت کم و با دقت بالایی انجام دهند پرده از روی نظم ریاضی قرآن برداشته شد. رأس این گروه از پژوهشگران قرآن٬ افرادی چون رشاد خلیفه و عبدالرزاق نوفل هستند.

دکتر رشاد خلیفه٬ بیوشیمیست و محقق آمریکایی مسلمان (مصری الاصل)٬ با هدف به دست آوردن توضیحی برای پاراف‌های اسرار آمیز قرآن٬ سوره‌های پاراف‌دار را به کامپیوتر وارد کرد و پس از چند سال تحقیق در سال ۱۹۷۳ اولین کتاب خود را به نام معجزات قرآنی اهمیت حروف اسرار‌آمیز به چاپ رساند. تحقیقات بیشتر٬ پرده از یک سیستم پیچیده‌ی ریاضی برداشت که در سراسر قرآن و همه جزییات آن حکمفرماست. 

پدیده‌ی بى‌نظیرى که در قرآن وجود دارد، در هیچ کتاب نوشته‌ی دست بشر یافت نمی‌شود. هر یک از عناصر قرآن داراى ترکیبى ریاضی است. به خاطر این کد ریاضى جامع، کوچک‌ترین تغییر در متن یا ساختمان ترکیبى قرآن، بلافاصله آشکار می‌شود. 

بیان اعجازی از قرآن با استفاده از نظم ریاضی حاکم بر آن: این کتابی است استوار (و با طرح ریزی کامل) که سپس تفصیل داده شده است از جانب حکیم خبیر. (سوره‌ی ۱۱ آیه‌ی ۱) معجزه‌ی محمد چیست؟ پیام الهی ابلاغ شده به‌وسیله‌ی حضرت محمد(ص) یعنی قرآن، به ما خبر می‌دهد که معجزه‌ی خاص رسالت او خود قرآن است. (سوره‌ی ۲۹ آیه‌ی ۴۹) شواهد تاریخی طی ۱۴۰۰ سال گذشته به طور روشن نشان می‌دهد که از زمان ظهور حضرت محمد(ص) هر نسل شاهد ویژگی‌های معجزه‌آسای غیر‌قابل‌انکاری از قرآن مجید بوده است. نخستین نسل عربستان بعد از اسلام که به‌خاطر اعتلای ادبی چه در نظم و چه در نثر معروف بودند، حیرت‌زده و مستغرق در کمال ادبی و کلامی قرآن که از زبان یک مرد درس نخوانده شنیده می‌شد، گردیدند.

نسل‌های بعد معجزات محکم‌تری از قرآن دیدند چنان که وقتی قسمت تازه‌ای از رازهای جهان در اثر پیشرفت علم و تکنولوژی کشف می‌شد پژوهشگران قرآنی متوجه می‌شدند که یافته‌های جدید قبلاً در قرآن مورد اشاره قرار گرفته است، مثلاً وقتی کشف این حقیقت که زمین به دور خورشید می‌گردد باعث تعجب مردم شد معلوم گردید که قرآن این حقیقت را با روشنی بیان کرده (وقتی کوه‌ها را می‌نگری می‌پنداری که ثابتند و حال آن که چون ابر در حرکتند) و یا آیه‌ی ۱۱ سوره‌ی فصلت: و سپس به خلقت آسمان‌ها همت گماشت که آن به‌صورت گازی بود.

آخرین تجربیات علمی می‌گوید که جهان از ابر هیدروژنی اولیه‌ای به‌وجود آمده و سپس حرکت تکاملی خود را با گذار از ناهمواری‌ها و سنگلاخ‌ها به‌سوی یگانگی و توحید مطلق آغاز کرده است. و با آیه‌ی سوره‌ی الذاریات: و ما آسمان‌ها را آفریدیم و پیوسته آن را وسعت می‌دهیم. که این آیه مکمل آیه‌ی قبلی است و با آخرین دستاوردهای علمی جهان مطابقت دارد. (به کتاب‌های از کهکشان تا انسان اثر جان ففر مراجعه شود.) و نیز اولین بار بود که قرآن از گردش بادها سخن به میان آورد. (به کتاب باد و باران در قرآن نوشته‌ی مهندس مهدی بازرگان مراجعه شود.) ایده‌ی تهیه‌ی این جزوه از آیه‌ی بالا (سوره‌ی ۱۱ آیه‌ی ۱) به ذهن ما رسید. این آیه می‌گوید قرآن کتابی است طرح‌ریزی شده. البته قبلاً تحقیقاتی در مورد رابطه‌ی ریاضی حروف و کلمات قرآن شده بود و این اواخر هم جزواتی در مجلات اسلامی چاپ شد که متاسفانه بیشتر آن‌ها غلط چاپ شده بود، غیر از چند مورد که بعداً خواهیم گفت و نیز مهدی بازرگان کتابی در زمینه‌ی نظم ریاضی حاکم بر قرآن تهیه کرده به نام سیر تحول قرآن که قدری پیچیده است و گویا دکتر شریعتی هم قصد داشتن که این کار را انجام دهد که عمرش کفاف نمی‌دهد.

آیا نفس این کار یعنی ثابت کردن این که قرآن معجزه است یا نه، از طریق رابطه‌ی بین حروف و کلمات کار درستی است یا نه؟ باید بگوییم این کار یک حسن دارد و یک عیب، عیبش اینست که ممکن است در اثر توجه زیاد به این کار فرد مسلمان از معنا و روح متعالی قرآنی دور بماند اما حسن این کار اینست که وقتی ما توانستیم مدعی شویم که نظمی ریاضی بر قرآن که آیات خداست حاکم است می‌توانیم بگوییم نظمی از پیش تعیین‌شده و توحیدی و جهت‌دار و هدف‌دار بر کل هستی که آن هم آیات خداست حاکم است و وظیفه‌ی ماست که به عنوان یک انسان خود را با ناموس خلقت هماهنگ سازیم.

دیگر این که متاسفانه ما مسلمانان در اثر دور بودن از عمق قرآن و چسبیدن به چیزهای دیگری به نام دین، اساساً خودمان با دست خود اسلام و قرآن را در معرض آماج بدترین حملات و انتقادها قرار داده‌ایم. کتاب‌هایی از طرف گروه‌های ضد مذهب با نام‌های مختلف مانند: حلاج – اسلام‌شناسی از نظر فلسفه‌ی علمی – اسلام و سرمایه‌داری، از این نوع است. قصد ما از این‌کار در نهایت هر چه بیشتر نزدیک کردن مسلمانان به قرآن به‌عنوان کلام خدا و تثبیت هرچه بیشتر ایدئولوژی اسلام و قرآن به‌عنوان راهنمای عمل است. حال به اصل مطلب می‌پردازیم.

حقايق ساده: 
۱. اولین آیه (۱:۱)، معروف به "بسم الله"، شامل ۱۹ حرف است.
۲. قرآن داراى ۱۱۴ سوره است که می شود (۶×۱۹)
۳. بسم الله ۱۱۴ مرتبه تکرار شده است، با وجود غیبت مرموز آن در سوره‌ی ۹ (درسور‌ه‌ی ۲۷ دو بار تکرار شده است) و ۱۱۴ = (۶×۱۹)
۴. از غیبت بسم الله در سوره‌ی ۹ تا بسم الله اضافى در سوره‌ی ۲۷، دقیقاً ۱۹ سوره است.
۵. مجموع شماره‌ی سوره‌ها از ۹ تا ۲۷ می‌شود (۲۷+۲۶+۲۵+.......+۱۲+۱۱+۱۰+۹) = ۳۴۲ یا (۱۸×۱۹)
۶. همچنین مجموع کلمات بین دو بسم الله سوره‌ی ۲۷هم برابر با ۳۴۲ کلمه است که باز هم مساوی است با(۱۸×۱۹)
۷. اولین آیات معروفى که ابتدا به پیامبر وحى شد (۵-۱:۹۶) شامل ۱۹ کلمه است.
۸. این اولین وحى، داراى ۷۶ حرف یعنی (۴×۱۹) است.
۹. سوره‌ی ۹۶ که از نظر ترتیب زمانى اولین سوره است، داراى ۱۹ آیه است.
۱۰. این اولین سوره از نظر ترتیب زمانى، از آخر قرآن نوزدهمین سوره است.
۱۱. سوره‌ی ۹۶ شامل ۳۰۴ حرف عربى است و ۳۰۴ می شود (۱۶×۱۹)
۱۲. آخرین سوره‌ی فرستاده شده (سوره ۱۱۰) شامل ۱۹ کلمه است.
۱۳. اولین آیه از آخرین سوره‌ی وحى شده (۱:۱۱۰) شامل ۱۹ حرف است.
۱۴. ۱۴ حرف مختلف عربى، ۱۴ "پاراف قرآنى" مختلف (مانند ا . ل. م) را تشکیل می‌دهند که در ابتداى ۲۹ سوره قرار دارند. مجموع این اعداد می‌شود ۱۴+۱۴+۲۹=۵۷ یا (۳×۱۹)
۱۵. مجموع ۲۹ سوره‌اى که "پاراف‌هاى قرآن" در آن‌ها آمده است می‌شود:
۸۲۲=۶۸+۵۰+.........+۷+۳+۲ که این عدد به علاوه‌ی مجموع تعداد پاراف‌ها می‌شود:
۸۳۶=۱۴+۸۲۲ یا همان(۴۴×۱۹)
۱۶. بین اولین سوره‌ی پاراف‌دار(۲) و آخرین سوره‌ی پاراف‌دار (۶۸)، تعداد ۳۸ سوره‌ی بدون پاراف وجود دارد که می شود (۲×۱۹)
۱۷. بین اولین و آخرین سوره‌هاى پاراف‌دار ۱۹ مجموعه‌ی پاراف‌دار و بدون پاراف وجود دارد.
۱۸. ۳۰ عدد مختلف در قرآن تکرار شده است:
۱٬۲٬۳٬۴٬۵٬۶٬۷٬۸٬۹٬۱۰٬۱۱٬۱۲٬۱۹٬۲۰٬۳۰٬۴۰٬۵۰٬۶۰٬۷۰٬۸۰٬۹۹٬۱۰۰٬۲۰۰٬۳۰۰٬۱۰۰۰٬
۲۰۰۰٬۳۰۰۰٬۵۰۰۰٬۵۰۰۰۰٬۱۰۰۰۰۰ مجموع این اعداد می‌شود ۱۶۲۱۴۶ یا (۸۵۳۴×۱۹)
۱۹. مجموع شماره آیاتى که دارى کلمه "الله" است، می شود ۱۱۸۱۲۳، این عدد هم بر ۱۹ قابل قسمت است:
۱۱۸۱۲۳=(۶۲۱۷×۱۹)

کلمات متضاد یا کلماتی که با مضربی مشخص در قرآن تکرار شده‌اند:
کلمات متضاد= آیا بین کلمات متضاد (غیر از رابطه‌ی دیالکتیکی) رابطه‌ای هست؟ این سوال را ما ابتدا از خودمان کردیم و بعد به جستجو پرداختیم و با کمال شگفتی دیدیم بین کلماتی که ما در کشف‌الایات معتبری که در ایران موجود است، پیدا کردیم رابطه‌ی ملموسی وجود دارد مثلاً:

- کلمه‌ی "الکفر" ۱۷ بار در تمام قرآن آمده و متضادش "الایمان" نیز ۱۷ بار
- کلمه‌ی "الدنیا" ۱۱۵ بار و کلمه‌ی "الاخره" ۱۱۵ بار
- کلمه‌ی "الرشد" به معنای هدایت ۳ بار و در مقابلش کلمه‌ی "الغی" به معنای گمراهی ۳ بار
- کلمه‌ی "حر" به معنای گرما ۳ بار و "برد" به معنای سرما ۳ بار
- کلمه‌ی "فجورها" ۱ بار و در مقابلش "تقویها" ۱ بار
- کلمه‌ی "النور" ۲۳ بار و در مقابلش "الظلمات" ۲۳ بار
- کلمه‌ی "قیام" دوبار و کلمه‌ی متضادش "قعود" دوبار
- کلمه‌ی "مفسد" یک بار و کلمه‌ی متضادش "مصلح" یک بار
- کلمه‌ی "شیاطین" ۶۸ بار و کلمه‌ی متضادش "ملائکه" ۶۸ بار
- کلمه‌ی "حیات" و مشتقات آن ۱۴۵ بار و کلمه‌ی متضادش "موت" ۱۴۵ بار
- کلمه‌ی "قل" ۳۳۲ بار و کلمه‌ی "قالوا" ۳۳۲ بار
- کلمه‌ی "ابلیس" ۱۱ بار و کلمه‌ی "استعاذه بالله" ۱۱ بار
- کلمه‌ی "المصیبه" ۷۵ بار و "الشکر" ۷۵ بار
- کلمه‌ی "الجهر" ۱۶ بار و کلمه‌ی "العلانیه" ۱۶ بار
- کلمه‌ی "الشده" ۱۰۲ بار و کلمه‌ی "الصبر" ۱۰۲ بار
- کلمه‌ی "المحبه" ۸۳ بار و کلمه‌ی "الطاعه" ۸۳ بار
- کلمه‌ی "الرحمن" ۵۷ بار و کلمه‌ی "الرحیم" مضربی از ۵۷: ۱۱۴=۲×۵۷ بار
- کلمه‌ی "الجزاء" ۱۱۷ بار و کلمه‌ی "المغفره" مضربی از ۱۱۷: ۲۳۴=۲×۱۱۷ بار
- کلمه‌ی "الفجار" ۳ بار و کلمه‌ی "الابرار" مضربی از ۳: ۶=۲×۳ بار
- کلمه‌ی "العسر" ۱۲ بار و کلمه‌ی "الیسر" مضربی از ۱۲: ۳۶= ۳×۱۲

خوانندگان میتوانند برای تحقیق بیشتر به کشف الایات رجوع کنند.

عدد ۱۹ و قرآن:
۱- تمامی متن قرآن از یک نظم شگفت‌آور ریاضی تبعیت می‌کند. مبنای این سیستم ریاضی عدد ۱۹ است. عدد ۱۹ مخرج مشترکی برای تمامی اجزای قرآن است. این سیستم ریاضی٬ مانند خود قرآن، از بسیار ساده تا بسیار مشکل متغیر است. حقایق ساده مشاهداتى هستند که بدون هیچ وسایلى می توان آن‌ها را بررسى کرد. ولی حقایق پیچیده‌ای هم وجود دارند که فقط به کمک ماشین‌حساب یا کامپیوتر قابل محاسبه‌اند. کلمه‌ی "الله" در قرآن ۲۶۹۸ مرتبه تکرار شده است(۱۴۲×۱۹). اما، سیستم ریاضى قرآن تنها به کلمه‌ی "الله" محدود نیست؛ بلکه بسیار گسترده، پیچیده و کاملاً جامع است. 

۲- بسم الله الرحمن الرحیم: از پیغمبر(ص) نقل شده که بسم الله الرحمن الرحیم خلاصه و چکیدهی قرآن است (تفسیر المیزان جلد اول). حال ببینیم چه رابطه‌ی ریاضی از این جمله می‌توانید به دست آوریم، در این‌جا از کتاب تعبیر قرآن آربری که اخیراً در انتشارات بعثت چاپ شده استفاده می‌کنیم. رمز این جمله را دکتر رشاد خلیفه با استفاده از کامپیوتر به‌ دست آورده است و ما با استفاده از کشف‌الایات پی به صحت جریان بردیم. حال به اصل مطلب بپردازیم: تعداد حروف تشکیل دهنده‌ی "بسم الله الرحمن الرحیم" ۱۹ است و عدد ۱۹ نیز بر هیچ عددی غیر از خودش قابل قسمت نیست. حال تعداد کلمات را در نظر می‌گیریم و به کشف‌الایات مراجعه می‌کنیم و مشاهده می‌کنیم که هر یک از کلمات این آیه در قرآن به صورت مضربی از عدد ۱۹ است، کلمه‌ی "اسم" ۱۹ بار در سراسر قرآن پیدا شده. کلمه‌ی دوم "الله" ۲۶۹۸ بار که عبارتست از ۱۹×۱۴۲ ، کلمه‌ی سوم "الرحمن" ۵۷ بار یا ۱۹×۳ ، و کلمه‌ی چهارم "الرحیم" ۹۵=۵×۱۹ (در جزوه‌ی مزبور الرحیم ۱۱۴ بار نوشته شده است) همچنین باید توجه کرد که قرآن شامل ۱۱۴ سوره یعنی ۶×۱۹ می‌باشد.

ارقام مزبور در گذشته در کتاب‌های متعددی به طور مستند بیان شده است، محققان در تمام طول ۱۴ قرن کلمات قرآن را شمارش کرده‌اند و دست آوردهای خود را در کتب زیادی با کشف‌الایات ضبط کرده‌اند. اما استفاده از کامپیوتر در این شمارش کمک به کشف بعضی از اشتباهات نمود، مثلا تعداد وقوع کلمه "الله" معلوم شد که ۲۶۹۸ بار است که مضرب ۱۹ است، وقتی این رقم در ماخذ فهرست کلمات قرآن اثر محمد جواد عبدالباقی ملاحظه شد، عدد ۲۶۹۷ ضبط شده بود. تحقیق بیشتر روشن کرد که اشتباه از کتاب مزبور است.

حال ببینیم با کمک ریاضیات و احتمالات چقدر امکان دارد حساب ما درست باشد. احتمالات بما می گوید که اگر مثلا یکی از کلمات مثلا "الرحمن" مضرب ۱۹ باشد ۱۹/۱ احتمال دارد. و اگر دو کلمه مضرب ۱۹ باشد

۱/۱۹ × ۱/۱۹ = ۱/۳۶۱
و اگر هر چهار کلمه مضرب ۱۹ باشد
۱/۱۹ × ۱/۱۹ × ۱/۱۹ × ۱/۱۹ = ۱/۱۳۰,۳۲۱

امکان وجود دارد که حساب کرده‌ایم درست دربیاید و اتفاقاً می‌بینیم که این حساب ما درست است ببینیم آیا خود عدد ۱۹ در قرآن به طور صحیح ذکر شده است؟ بله این عدد صراحتاً در سوره‌ی ۷۴ آیه‌ی ۳۰ ذکر شده و به علاوه طوری ذکر شده که با ادعای بعضی‌ها که قرآن را ساخته‌ی دست بشر می‌دانند ارتباط یافته است.

ترجمه: آنگاه روی از اسلام گردانید و تکبر و نخوت آغاز کرد و گفت این (قرآن محمد) بجز سحر و بیان سحرانگیزی نیست. این (که به وحی خدا نسبت می‌دهند) گفتار بشری بیش نیست. ما او را داخل سقر می‌کنیم، و تو چه میدانی که سقر چیست؟ آتشی است که نه چیزی را باقی می‌گذارد و نه رها می‌کند، پوست را دگرگون می‌کند، نوزده نفر بر آن موکل هستند. در این آیات روشن می‌بینیم که هر کس مدعی باشد که قرآن ساخته‌ی دست انسان است سر و کارش با عدد ۱۹ است در نظر نخست ممکن است چنین تفسیری از عدد ۱۹ سست و متزلزل به نظر بیاید اما باید توجه داشت که در گذشته هیچگاه میان عدد ۱۹ و ماهیت قرآن رابطه‌ای معلوم نبوده است.

نمونه هایی دیگری از اعجاز عددی قرآن:

۱.شگفتی حروف مقطعه:
در ۲۹ سوره از قرآن حروف مقطعه آمده است که مجموع آن‌ها ۲۸ حرف از الفبای عربی را تشکیل می‌دهد، که گاهی آنان را حروف نورانی قرآن می‌نامند.

الف:نسبت حرف (ق) در سوره‌ی "ق" از تمام سوره‌های قرآن بیشتر است.
ب:مقدار حرف (ص) در سوره‌ی "ص" نیز به تناسب مجموع حروف سوره از هر سوره‌ی دیگری بیشتر است.
ج:و نیز حرف (ن) در سوره‌ی "ن و القلم" بزرگ‌ترین رقم نسبی را در ۱۱۴ سوره‌ی قرآن کریم دارد.

در مورد حروف مقطعه صحبت‌های زیادی شده است، قبلاً به آن‌ها حروف نورانی می‌گفتند و الان هم اگر ترجمه‌ی قرآن‌ها را بخوانید می‌بینیم نوشته است این حروف رمزی است بین خدا و رسول، ولی با مطالعاتی که ما کردیم برایمان معلوم شد که یک رابطه‌ی آشکار ریاضی بین این حروف و حروف دیگر قرآن وجود دارد، البته در این زمینه تحقیقاتی توسط کامپیوتر به وسیله‌ی رشاد خلیفه انجام گرفته است ولی ترجمه‌ی نوشته‌هایش که در ایران چاپ شد اکثراً غلط است و فقط در بعضی جاها درست است که ما با مراجعه به کشف‌الایات توانستیم آن‌ها را پیدا کنیم.

باید توجه داشت که پیدا کردن این روابط، آن هم با استفاده از شمارش حروف، مثلاً یک یا چند سوره از قرآن، کار مشکلی است و احتیاج به وقت زیادی دارد. از این نظر ما خوانندگان را تشویق می‌کنیم که اگر میل داشته باشند در این مورد تحقیق کنند. با مطالعه در این حروف متوجه می‌شویم که درست نیمی از حروف الفبای عربی یعنی ۱۴ حرف را می‌بینیم که دقیقاً در ۱۴ سری از حروف مقطعه‌ی قرآن به کار رفته و این حروف مقطعه مقدمه‌ی ۲۹ سوره است.

حروف مقطعه‌ی "الم"- سوره‌های سجده، لقمان، روم، همه در یکسال نازل شده‌اند. در آغاز هر کدام از این سوره‌ها، کلمه‌ی مقطعه‌ی "الم" قرار دارد. حال ببینیم این کلمه چه رابطه‌ای با حروف آن سوره‌ها دارد. سوره‌ی سجده را در نظر می‌گیریم، تعداد "الف" ۲۵۱، تعداد "ل" ۱۵۱ تعداد "م" ۱۴۹، "ن" ۳۲، "و" ۹، "ی" ۸۷، "ه" ۵۴، می‌بینیم که در این سوره تعداد "الف" از تمام ۲۸ حرف عربی که در این سوره قرار دارد بیشتر است و سپس "ل" بعداً "م" و اتفاقاً در آغاز این سوره سجده "ا، ل، م" قرار دارد. در مورد سوره‌های لقمان و روم نیز وضع چنین است.

سجده لقمان روم
۲۵۱
الف
۳۳۵
الف
۵۰۳
الف
۱۵۱
ل
۲۴۸
ل
۳۶۱
ل
۱۴۹
م
۲۶۱
م
۲۸۰
م
۱۳۲
ن
۱۴۰
ن
۲۵۳
ن
۹۸
ی
۱۰۴
ی
۱۹۳
ی
۸۷
و
۱۰۰
و
۱۸۹
و
۵۴
ه
۹۴
ه
۱۴۰
ه

۲. ۹۰% اوامر قرآن هفتگانه یا سه گانه یا یگانه است:
برای مثال امر: "اعبدوا" (بپرستید) را ۳ بار خطاب کرده است٬ ۳ بار نسبت به اهل مکه در قرآن آمده است و ۳ بار نسبت به پیامبر(ص) آمده است، شعیب پیامبر(ع) ۳ بار به قوم خود گفته است، نوح(ع) ۳ بار و هود(ع) ۳ بار و صالح(ع) ۳ بار و عیسی(ع) نیز ۳ بار گفته‌اند که این سرّ غریب و عجیبی است.

۳. اعجاز ریاضی زوج و فرد در قرآن کریم:
جمع اعداد زوج در قرآن کریم دقیقاً مساوی با جمع تعداد آیات قرآن ۶۲۳۶ می‌باشد.
جمع اعداد فرد مساوی با ۶۵۵۵ است که برابر حاصل جمع شماره‌ی سوره می‌باشد.

باید بگوییم برای پیدا کردن این روابط زحمت زیادی کشیده شده است و اگر بخواهیم به حساب آمار احتمالات مسأله را برسی کنیم، تقریباً چنین امکانی که حروف این سوره‌ها به این صورت باشند غیر ممکن است.
حروف مقطعه‌ی نون (ن)، صاد (ص)، قاف (ق)، (این قسمت به کمی دقت احتیاج دارد) در ترجمه‌هایی که از نویسنده‌ی مصری رشاد خلیفه در مجلات مذهبی (مانند نسل نو و مکتب اسلام) چاپ شد این طور عنوان شده بود که وی توسط کامپیوتر رابطه‌ای بین سوره‌هایی که هر کدام از این حروف مقطعه (ن، ق، ص) در آغاز آن قرار دارد با سوره‌های قرآن به دست آورده است. بدین ترتیب که اگر تعداد مثلاً "ق" در سوره‌ی "ق" را که ۵۴ می‌شد بر کل تعداد حروف (که در کشف‌الایات هست) تقسیم کنیم می‌شود ۳۵% و اگر تعداد "ق" هر سوره را بر کل حروف آن سوره تقسیم کنیم عددی کمتر از ۳۵% به دست می‌آید.

با این شواهد هیچ شخص منصفی نمی‌تواند ادعا کند که قرآن ساخته‌ی ذهن بشر است. اساساً پی بردن به این که "قرآن کلام خداست" برای کسی که به عمق قرآنی پی برده باشد، از نحوه‌ی آهنگ قرآن و مقایسه‌ی آیات با متون عربی آن زمان و پی بردن به شخصیت روحی پیامبر، کار ساده‌ای است، ولی برای کسی که ادعا می‌کند خدایی را که محمد پیامبرش باشد قبول ندارد که وحی را قبول داشته باشد و حتی به قرآن نزدیک نمی‌شود و همه‌اش از فلسفه‌ی علمی صحبت می‌کند (در مورد فلسفه‌ی علمی هم جای بحث زیاد است که اصلاً این کلمه معنا دارد یا نه و آیا بهتر نیست که ما با استفاده از نظم ریاضی قرآن ادعا کنیم که قرآن علمی است) مسأله طور دیگری است. در هر حال این افراد حساب خود را با نظم ریاضی حاکم بر قرآن روشن کنند.

این خلاصه‌ی فشرده‌اى از معجزات ساده‌ی قرآن بود. البته بر عهده‌ی خواننده است که درباره‌ی این مطالب تعمق و تحقیق کند٬ همان طور که در خود قرآن ذکر شده که: هیچ گونه اطلاعاتی را قبول نکن مگر این که شخصاً صحت آن را تحقیق کنی. من به شما شنوایی٬ بینایی و عقل داده‌ام و شما مسوول استفاده کردن از آن‌ها هستید.

امیدواریم کاری که انجام گرفته مورد توجه قرار گیرد و زمینه ای باشد برای یک مطالعه طولانی و عمقی قرآن بعنوان کلام خدا.

منابع:
نوشته: جمعی از دانشجویان مسلمان دانشگاه علم و صنعت و با نگرش و اصلاحات همکاران ما در سایت
کیهان – ایدئولوژی : صفحه ۱۱ پنج شنبه ۲۶ تیر ۱۳۵۹ – ۴ رمضان – ۱۴۰۰ - شماره ۱۱۰۴۷


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






دسته بندی : <-PostCategory->
برچسب‌ها: <-TagName->


آخرین مطالب

» filehorse ( 1398/12/2 )
» گوگل ( 1391/11/28 )
» google ( 1391/11/28 )
» گوگل ( 1391/11/28 )
» google ( 1391/11/28 )
» آنتی ویروس حرفه‌ای AVG Mobile Antivirus Security Pro – اندروید ( 1391/11/28 )
» دانلود بازی Metal Gear Rising: Revengeance برای XBOX360 ( 1391/11/28 )
» دانلود شماره چهارم مجله سینما MDb-Dl Magazine February 2013 ( 1391/11/28 )
» دانلود انیمیشن سریالی Ben 10 : Omniverse 2012 ( 1391/11/28 )
» دانلود فصل دوم انیمیشن The Looney Tunes Show S02 2011 ( 1391/11/28 )
» دانلود فصل دوم سریال انیمیشنی Ultimate Spider-man S2 2013 ( 1391/11/28 )
» دانلود فصل دوم انیمیشن عدالت جویان جوان – Young Justice S02 2012 ( 1391/11/28 )
» دانلود انیمیشن رالف خرابکار – Wreck-It Ralph 2012 ( 1391/11/28 )
» دانلود بازی Crysis 3 برای XBOX360 ( 1391/11/28 )
» گلکسی اس 3 در نزدیکی عبور از آیفون 5 در ترافیک وب امریکای شمالی ( 1391/11/28 )
» Under Armour: شرکتی که فناوری های پوشیدنی را جدی گرفته و در فکر لباس های لمسی است ( 1391/11/28 )
» نردبان - مسابقه آغاز شد: ۷۰ برنامه نویس در تلاش برای کسب بادکنک ها ( 1391/11/28 )
» بزرگترین بادبان خورشیدی، سال آینده توسط ناسا به فضا پرتاب می شود ( 1391/11/28 )
» پروژه های ساختگی اپل برای تعیین وفاداری کارمندان جدید؛ راست یا دروغ؟ ( 1391/11/28 )
» عرضه اوبونتو ویژه توسعه دهندگان تلفن همراه برای گلکسی نکسوس و نکسوس 4 از سوم اسفند ( 1391/11/28 )